Diensten

Online marketing is een veelzijdige discipline waarbij het geheel vaak meer is dan de som der delen. Er is geen universele aanpak waarmee je gegarandeerd je omzet verdubbelt. Duurzame groei bereik je alleen met een gedegen strategie en consistente aanpak.

Hier ligt ook mijn kracht als allround online marketeer. Aan de ene kant het analytische; verbanden leggen tussen wat je doet en wat je terugziet in de data, en aan de andere kant het creatieve van de uitvoering. Hieronder vind je in grove lijnen de diensten waarmee ik je vooruit help.

Strategie / fundament

Duurzame groei begint bij een goed fundament. Deze basis wordt gevormd door een analyse van de huidige situatie:

  • Hoe ziet de huidige markt eruit?
  • Wat is de doelgroep?
  • Wat gaat er al goed?
  • Waar zitten de pijnpunten?
  • Wat zijn de behoeftes?

Aan de hand van deze en enkele andere vragen bekijken we wat de vereisten zijn voor succes en stellen we een strategie op, uiteraard rekening houdend met het budget.

Het monitoren van de resultaten is daarna van groot belang. Dit stelt mij in staat om snel op te schalen als het goed gaat, maar ook om rap door te schakelen als een bepaalde keuze niet aanslaat.

Vindbaarheid / seo

Wil je een hoge positie in de zoekresultaten? Google adviseert om je in te leven in de gebruiker, is het nuttig voor hen dan is het goed voor je ranking.

Momenteel is de trend dat Google in toenemende mate probeert om de gebruiker op de zoekresultatenpagina te houden. Dit wil niet zeggen dat er geen mogelijkheden liggen. Zet de basis goed neer om de kans op gratis verkeer flink te vergroten.

De factor tijd speelt hierbij een belangrijke rol. Veranderingen hebben nu eenmaal niet meteen effect. Het is daarom cruciaal om de juiste keuzes te maken. Ik help je hiermee door het maken van een grondige analyse en het opleveren van technische verbeteringen en/of content.

Adverteren / sea

Met het plaatsen van advertenties heb je meer controle over de inhoud en de timing van je boodschap. Dit kanaal is vaak efficiënt aan het einde van de klantreis wanneer je je klant een laatste zetje wil geven zodat er een actie, bijvoorbeeld een aankoop, plaatsvindt.

We zien dat Google binnen dit betaalde kanaal steeds meer controle uitoefent. Er wordt gestuurd op automation via hun algoritme als het gaat om de samenstelling en uitlevering van je advertenties.

Het is daarom van belang om je campagnes goed in te richten en te onderhouden om zo écht waar voor je geld te krijgen. Ik zorg ervoor dat je niet voor verrassingen komt te staan als Google achter het stuur kruipt met jouw advertentiebudget.

E-mailmarketing

Met e-mail heb je de volledige controle over de inhoud en de timing van je boodschap. Het inzetten van e-mail is kostenefficiënt en uitstekend schaalbaar door middel van automation.

Enkele zaken waarmee ik je kan helpen zijn:
  • Email design & copy
  • Instellen van e-mail automations / workflows
  • Inrichten van je klantendatabase
  • Segmentatie op basis van de database
Mailchimp Logo 50-50 White-ai

Webdesign

Al je digitale marketing inspanningen moeten er uiteindelijk toe leiden dat je doelgroep een bepaalde actie onderneemt. Dit gebeurt zelden tijdens het eerste contactmoment, wat vaak buiten je website plaatsvindt.

Wanneer je website wordt bezocht zijn twee zaken van belang. Je website moet er uiteraard goed uit zien, het is je visitekaartje en een goed vormgegeven website schept vertrouwen.

Maar nog belangrijker, een website moet effectief zijn. Je wil de bezoeker tot actie overhalen. Met mijn achtergrond in de psychologie en een scherp oog voor design vind ik de juiste balans tussen vorm en functie.

Contact

Heb je interesse in een samenwerking of wil graag vrijblijvend je online marketing uitdagingen met me delen? Ik hoor graag van je!
Ik wil groeien